ett morgonhejjjjj jjj jj j

Satt och åt powerbreakfast och drack kaffe när jag slog en slö blick mot fejsboken och såg att vi ej har rörlig bild lektion (2,5h lektion) nu på mogonen. Happpp. Så nu börjar jag om lite drygt 5 timmar. Typiskt min skola att bara ta bort lektionen ifrån webbschemat och förvänta sig att folk ska fatta. Jaja, synd att jag åt powerbreakfasten just imorse, tänkte igårnatt att imorrn ska jag äta så jag ej blir vrålhungrig innan luch. Nu kommer jag vara för mätt för att äta igen innan jag måste dra till skolish, får tvinga i mig!!
 
Men är ej jättebitter dock, är på rätt bra humör! Ska lyssna på radio och tat lungt nu på morgonkvisten, ska bli skönt! Och läsa lite bibel (obs: läxa!) haha. Så har jag det understökat!
 
 
kul tjej blir alltid obekväm bakom kameran och måste hålla på o gapa eller annat awkward
 
typ såhär:
 
 
(jag o emma på hultis)
 
haha jaja.
 
För att bli på än bättre humör tänkte jag göra en liten lista på irri moment jag stötte på förra veckan!
 
Irrimomenten:
 
1. Människor som glömmer att de en gång varit yngre. Både dem som just nu är superinne och lyssnar på det supersenaste och blir så superprovocerade av yngre indiegirlz som lyssnar på typ slagsmålsklubben fast att det var sååå 2008. Plz, du ser det antagligen som 2008 för att du var i deras ålder då, och de äldre då tyckte antagligen att du var efter. Väx upp. Tycker också att det är allmänt fjantigt med människor som är överdrivet gedigna med att vara inne. Även de 50-talister som inte klarar av den yngre generationen. (tänker på vissa personer i masterchef).
 
2. Människor som föraktar anorektiker/supersmala människor. Såg ett gammalt top model avsnitt där en tjej var öppet nerbantat supersmal. Och det var ett sådant förakt mot henne. Ifrån domarna, de andra tjejerna och sättet de klippt på. Man ska vara smal,(syftar nu på utanför modevärlden) men det är socialtoaccepterat att banta, och att vara tjock och inte tänka över maten är också fel och visar på lathet. Det enda som anses okej är att ha en sådan där mytomspunnen supermatsmältning. Vilket skapar en väldig mörkerläggning. Sen är det också hemskt när man föraktar symtomen på ett uppenbarligen snett samhälle istället för samhället självt. ((Såklart är det bra att topmodel tar ställning emot bantning, syftar på agget på henne som person och det samhälliga ständiga fokuset på vikten))
 

Hm, stötte typ ej på fler irrimoment jag vill skriva om!
 
MVH
/häddz
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0