30-06-11 (Hedda)

Var på lite gott humor sådar och tänke att man kunde blogga lite då liksom.
Blev dock nyligen lite sorgsen. Hade tagit mycket magnifika bilder på mig sjalv åkandes rolercoaster med photoboth som jag redigt fnissade åt, men råkade sen ta bort favvisen. Blev naken, rädd, exposed (hehe, get it????) Nejmen blev lite ledsen faktiskt. En lite kul bild finns kvar dock:
YEAAHH. Skriver just nu i England, men tar nog och publicerar inlägget i Sverige när jag kommer hem. Så att ni vet.
Tycker verkligen om England. Den trevliga befolkningen, de vackra byggnaderna, kusten, parkerna, affärerna, mormors lägenhet, själva stadskanslan typ, osv. Att jag är en fjärdedels engelsk och att min mormor bor där gör att jag minst en gång per år befinner mig i London vilket är mycket bra tycker jag!!

Dock finns det en lite ångestframkallande grej med att bo hära, nämligen mormors alla försök till att ge mig saker jämt och ständigt (hehe i-landsproblem eller vad?) men jag finner det faktiskt mycket jobbigt då jag får ångest hur jag än gör. Sakerna mormor vill ge är oftast hennes egna och säger jag nej till förfrågan om jag vill ha dem känns det som om hon nästan tar lite illa upp, och när jag sen säger nej till fler saker hon plockar fram, en efter en, så kommer hon alltid med sitt "neheee..." och låter lite stött. Att säga ja till sakerna känns också lite jobbigt då det känns som om jag tar hennes grejer liksom.
Har under min vistelse hära kännt mig lite som jag brukade göra for ungefär ett år sen, tycker mig ha blivit tråkigare detta år. Syftar mest på när jag är ensam, tror jag, eller kanske hur mina tankar snurrar.
hursomhaver. Första dagen här blev väldigt hemsk och sorgsen. Jag hade tagit mig en tupplur när jag vaknade upp av ett skrik. Mamma kommer inrusandes med min lillasyster, ber mig hålla henne och sluddrar fram något om att det är någon som skjutit sig själv. Jag hör min mormor gråta hysteriskt. Jag får sedan höra att min mormor nyligen fått ett besked om att hennes bror som länge varit sjuk i cancer nu fått nog och skjutit sig själv i stallet bredvid huset.

Vet inte riktigt vad jag nu ska skriva så jag tar och slutar där. Hejdå.

/Hedda

Fuck my life.

Om en timme och trekvart spelar Kings Of Leon i Borlänge. Är jag där? Nepp. Sitter hemma och ber till gud att Caleb ska tappa rösten, att Nathans axel ska hoppa ur led eller att det ska vara fullt med duvor som bajsar på scenen. Vad som helst (ok inte vad som helst. ingen i bandet får bli allvarligt skadad buhu <3) för att de ska ställa in. Har försökt hela dagen att intala mig själv att detta inte är the end of the world. Har väl gått sådär........
Man ba............................. </3
Är så jävla snäll så jag delar med mig av ett roligt klipp också. Eller?
Fyfan vad fula de är här hahahahahaha <3 Men ack så roliga.
Nu ska jag gå och dö :) Hej då. Ha ett bra liv eller nåt.

Ge mig tid och finans/Distans och balans/Någonstans i en dans i vårt avlånga land

hej hej hej. Hedda här. Skrivandes från sitt lilla bo på södermalm. Lyssnandes på lite Belle & Sebastian. Ätandes på lite morotssoppa och drickandes på lite egengjord havremjölk (på serri, är mycket lätt att göra!!)

Lite så. Känner mig liksom lite allmänt tillfreds med livet, typ.

Och imorgon far jag iväg till lille mormor i london vilket då ska bli mycket trivsamt!




hahaaaa. Var så insfallen i skrivandet att jag helt glömde bort färgen som befann sig i mina ögonbryn så nu vart de lite för mörka hehe, men det blir nog bra ska vi se!! <------positiv guurrll

SE YA ALL NEXT WEEK!!1

/Heddo, la positivo gurlo..

Söndag

This is my day. Men jag vetefan vad jag ska skriva för jag har bara hängt inne hela dagen för Sverige suger asshooooleee. Myst med my boyfriend. Köpt frukost för 200 riksdaler. Faktiskt tagit en tur till stan för att äta kebab. Men annars så nä.
Och imorgon ska jag leda ponnihestar med handikappade barn, göra en insats för samhället. Känns ganska fint om jag ska vara ärlig. Lite lycklig i hjärtat. Hihi. Kan slänga upp en bild på mig själv innan jag går och poppar lite popcorn, för att ni ska få nått att drömma om.. HAHA not. Yeah. Rock on.
Här e ja. Gonatt.

You only live once

Nu kanske alla tror att det här kommer vara värsta inlägget om att vi FESTADE VÄRSTA MYCKET WAAAEEY HELA NATTEN FÖR MAN LEVER BARA EN GÅNG. Fast ne. Hela gruppsex minus Izabelle Dissarn Jonsson har precis ätit Cheese Doodlzzz och kollat på The Hangover. Fett med fest. Men det är gos och vi gillart. Så nu har jag bestämt att vi ska åka på roadtrip till Vegas och flippa galet. För faktiskt, you can only go to Vegas once.

Deep shit broes

Candy Walls

Är så jävla förberedd för mitt inlägg idag. Not.
Idag slutade jag skolan i alla fall. Fett skönt. Var dock tvungen att sitta i kyrkan i typ trekvart och lyssna på massa losers som sjöng. Min bildlärare sjöng så vackert på italienska. Eller...
Delar med mig av min favoritlåt just nu som kompensation för min brist på engagemang i den här bloggen.


Torsdag med empish

Hej gott folk. jahapp jag vill bara starta mitt inlägg med att säga att detta blir vad det blir.

alltså; det är väldigt oförberett, och jag har inte tiden till att sitta uppe och skriva tills jag känner att nu nu är jag nöjd och glad och så utan jag skriver medans orden infinner sig i mitt medvetande och så får det bli just idag.
det är synd ändock, för i morse när jag satt ute i hammocken och läste en sida i tidningen om nån gammal russel under krimkriget slog tanken mig att idag är det ju min dag! och jag fick ett härligt lyckorus mitt i allt förnekande som fanns under krimkriget. det här är verkligen kul, och jag längtar nästan redan till om en vecka. och så bidde det såhär va; tramsiga meningar på kvällskvisten med alldeles för krulligt hår och stress över slutet som närmar sig.

juste. imorgon är det slut. jag har överlevt. ett år på gymnasiet. HURRA HURRA FÖR MIG.
och för alla andra girls i gruppsex såklart GRATTIS MINA ÄLSKLINGAR WE MADE IT.

yeppyepp. igår var jag på studentskiva och drack lite champagne och njöt av alla oplanerade händelser som skedde en vacker sommardag som den igår då. eller några iallafall. och med dessa ord avslutar jag mitt otroligt torra torsdagsinlägg och ber om ursäkt för otroligt tråkig läsning. jag ska bättra mig, lovar o svär!
nästa gång kanske jag skriver ett inlägg om mig själv eller nåt, om inget annat dyker upp i skallen.

hälsningar Eder emelie

I'm not an asshole, I just don't give a fuck a lot

Det här känns inte riktigt bra alltså. Hatar att skriva/blogga/whatever. Känns bara så pretentiöst. Men eh ja. Får väl ta en för laget.

Såhär ser jag ut:
(Hehe I wish) Ne, skoja. Det var ju Tyler. Så det kan gå ;PpPPpP


Ser typ ut såhär. Kanske. När jag sitter på golvet i mitt rum, osminkad och lökig, och tar fula bilder på mig själv iallafall.
Kommer nog inte bidra med jättemycket fun fun fun till den här bloggen. Mest massa coola fetthipstertumblrbilder och roliga youtubeklipp. Bra. Tack. Katt. Fil. Jag kör. Pung. Mask. (Kom på att ingen kommer vilja läsa den här bloggen. Allt är för internt)

Hedda och de härliga måndagarna!!!!!!!!!!

hejsanhejsan. Hedda is speakin' och hon tänkte försöka sig på bloggandets vanskligheter varje måndag från och med nu, va'.

JAG:



eh. ja. Är inte som bekvämast framför kameran och tycker resultatet blir så mycket sämre en vad spegeln visar. Livet är fan hårt.

HURSOM. Umgåddes nyligen med systra mi och hon är allt för gullig alltså, ca 16, 5 år yngre än mig. Faschineras över hur himla kul saker och ting kan vara. Höll t.ex. en hatt över hennes huvud och skakade den, och det tyckte hon minsann var himla kul. En av hennes största hobby är även att lägga något över sitt lilla huvud och sedan hyperventilera. Tokig tjej är det sannerligen.

mmhmm. Kanske borde stoppa här har att liksom inte trötta ut alla SÄKERT TUSENTALS läsare som läser våran lilla blogg. Tänkte dock avsluta med en liten superorginell lista så ni får lära känna mig lite :)))

5 saker jag oftast är:

1. FÖRVIRRAD - är mycket sällan med i svängarna skulle man kunna uttrycka det, liksom ofta i mitt egna lilla huvud och tappar ofta bort saker och ting.

2. DAGSVÄXLANDE - är väldigt olika från dag till dag om inte utåt så inåt, känner mig så storligen mer säker på mig själv dag till dag, blir även mäkta stressad vissa dagar medans jag vissa sällan bryr mig om något.

3. PÅ ELLER AV - I t.ex. diskussioner tycker jag ofta att det blir som så att jag antingen är väldigt aktiv eller att jag sitter och betraktar.

4. ENGAGEMANGUPPHÖRANDE - Blir ofta oerhört engagerad i något och har svårt att tänka på något annat, men efter en kort stund tröttnar/glömmer bort detta och tänker aldrig på det mer.

5. LÅNGSAM - Mitt huvud behöver ungefär i snitt dubbelt så lång tid för att förstå vissa saker, men har jag förståt kittet så tar det inte lång tid att förstå resten dock eller hur man ska förklara det!!

OKEJOKEJ. THAT WAS THAT. Heddas monday verkar nu vara lite over för denna gång men, vi ses nästa vecka!!!!!!! Hoppas ni inte tar mig seriöst i alla tillfällen, skulle skämmas lite då.

HERRÅ /HEDDA

Ain't no way to explain or say How painful the hangover was today

Shoo folks.
Det är empan som talar, från en vrå i bästa vännens lya på söder. Efter timmars ältande av nattens utgång och ivrigt ätande av syltmackor har jag kommit fram till att ånger är en synnerligen onödig känsla som jag efter en mycket, mycket lång tid äntligen kommit över. Iallafall när det kommer till ytliga incidenter gällande ordet som börjar med F och slutar med A.
F_ _ _ A.

Fast detta är, om du som läsare fått för dig det, EJ något bakisinlägg. Det är ej heller något fylleinlägg.

Jag skulle kalla det ett wakeup-call.
Du vet, ett sånt man får sådär på morgonkvisten av den ivrigt ringande väckarklockan.
Eller ett sånt som Knappen & Hakim väcker upp en med i NRJ Wakeup Call

Ett uppvaknande.
Inte gällande tid och rum, utan gällande otid och orum. Gällande det där som kallas "rätt", som enligt mig lika gärna skulle kunna vara fel. Vem bestämmer vad man ska ångra liksom? I slutändan handlar ändå allt om faktumet att det inte spelar någon
jävla
roll.
Kommer från nattfilosofen i en varm lägenhet över alkoholpåverkade gator. Och jag försöker bara ta mig samman och äta syltmackor och dricka vatten tills min arma kropp ger med sig och återställer sig till det normala. Med en baby i huset måste man sköta sig, ni vet. Men förlåt och snälla snälla snälla snälla. Förbarma er över denna förvirrade förvridna människa som inte gör någon annan nytta än att borsta tänderna på sin hund, ringa samtal mitt i natten till folk som inte bryr sig och längtar efter att bli full varje fredag.
Vodka
Lemon
20 cm kukar
Portkod
Inga shorts
sylt
mackor
hejdå

RSS 2.0