here we go again

empan is back in town.
har chillzgunillzat runt på mitt land. plockat ärtor, jordgubbar, hallon, blåbär, körsbär och bigaråer. och smultron.
och så har jag dansat lite runt midsommarstången.
och bastat bort en massa färg.
och juste, seglat på Kroatiens vackra hav och bott på hööga bergskullar i Italien.
och vad mer?
ni vet; skrattat, gråtit, älskat, hatat.
fast bara för att jag skrev älskat för att jämna upp hatat (ett lite starkt ord kanske, "tyckt-illa-om" passar bättre) kom jag nu inte på när jag älskat under denna dryga månad av frånvaro. jo, jag har väl älskat min hund lite extra mycket när jag kom hem till småland efter vår utlandsresa.
annars, kom jag nu på, kanske man inte reflekterar över att man älskar lika mycket som när man hatar, eftersom att man gör det hela tiden. man älskar ju (inte i knull-mening då utan ni fattar) 24/7.
Iallafall jag. så jo, jag har väl älskat då. men inte så speciellt lustfyllt som det låter.
Ja vad mer ska jag säga? Jag var (som vanligt) inte beredd på detta inlägg utan skriver som hastigast 21 min innan någon annans dag. Fredag alltså. Och skriver som vanligt inte om mycket vettigt. Jag kan väl dela min lycka som varade kvällarna i Kroatien när jag köpte cappuccino för endast 7 kona, vilket är ungefär 9 (!) svenska kronor.
Nu ska jag sova. Har packat för emmaboda hela kvällen, och imorgon ska jag åka iväg igen till Småland.
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0